Cercherò quando possibile (compatibilità di tempo...) di continuare a postare in doppia lingua. Magari se il post non è importante in italiano oppure sono in inglese (che tanto lo capite tutti, moroni!)
Oggi sono stato a Dublinia, bel posto per history geek come me.
Ogni tanto ho flash di casa... ogni tanto il mare mi chiama... incredibile come tutto il mondo di Osimo che era vitale e onnipresente ora sia lontano come un sogno dimenticato per metà...
Sfortunatamente questo sogno lo dovrò ricordare a natale, quando tornerò a casa... e poi si va in Finlandia, dove il freddo e più acuto, e vedrò se c'è un paese nel quale posso vivere.
E poi di nuovo a Dublino.
C'è poco da dire, mi piace Dublino... sono un ragazzo di campagna, me la cavo meglio a innaffiare che ad attraversare strade affollate, eppure mi sono adattato. Tutto mi sembra normale. Vedo l'immensa Dame street e la comparo con il corso di Osimo... vedo il vicolo di fronte Ha'penny bridge e lo comparo con osimo... Si può forse fare un confronto?
Juan, il mio amorfo coinquilino, comincia a mostrarsi simpatico, mi offre prelibatezze quando ne ha. Il francese invece è un figlio di puttana come al solito e mi mette la musica a palla la notte col suo nuovo stereo e invita amici in casa mia senza dire nulla... gli romperò il culo un giorno.
I will try whenever possible to post both in italian and english. If the matter is not important I will post only in italian or only in english (come, on, I know all of you can read it, morons!
Today I've been at Dublinia, good place for history geeks as me. At the entrance (and at the
shop at the end of the tour :|) there was a friendly beardy guy.
Sometimes I have flashes of home... sometimes the sea calls me. It's unbelievable how the world of Osimo that was so vital, and ubiquitous now is far like a dream half forgotten...
Unluckily I will have to remember that dream at Christmas when I will come back home... and then to Finland, where the cold is piercing and I'll see if there is a country in which I can live.
And then back to Dublin.
Nothing to say... I like Dublin. I'm a country boy, I'm better at watering plants than crossing crowded streets, but I got used to everything (yes, even cheddar and potatoes). Everything sounds normal. I see the huge Dame Street and I compare it to Osimo's main road. I see the alley in front of Ha'penny bridge and compare it to Osimo... Is it possible to do a comparison?
Juan, my amorph flatmate has started speaking to me and sometimes offers food. Instead the french is a son of a bitch as usual and plays high volume music the night and makes parties without telling us. I will kick his ass one of these days.
Saturday 24 November 2007
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment